Goodbye America and welcome Costa Rica! - Reisverslag uit Fortuna, Costa Rica van familie van der Weele - WaarBenJij.nu Goodbye America and welcome Costa Rica! - Reisverslag uit Fortuna, Costa Rica van familie van der Weele - WaarBenJij.nu

Goodbye America and welcome Costa Rica!

Blijf op de hoogte en volg familie van der Weele

07 Februari 2015 | Costa Rica, Fortuna

Lieve allemaal,
Alaaf! voor degene die volgende week aan t feesten gaan :)

Wij hebben inmiddels het heerlijke Florida met pijn in t hart achter gelaten en ons volledig overgegeven aan Midden Amerika.

De laatste dagen hebben wij ons enorm vermaakt in Miami (aanrader voor iedereen maar neem je portemonnee mee!). Wat een gave stad, vooral heerlijk ongegeneerd kunnen kijken naar allerlei types die langs komen, want dat doet iedereen daar.
Na flink wat Ferarri's, bentley's en ander mooi spul op vier wielen hebben we onze koffers gepakt.

Na een vlucht van 2,5 uur werden we in San José opgehaald en naar ons hotelletje gebracht. Klein, mAar fijn.

Na 2 nachtjes werden we door een gids opgehaald om een Aantal dagen door te brengen in het tropische regenwoud aan de Caribische kust van Costa rica (Tortuguero)
WAT WAS DAT GAAF!!!!!
Per bus en daarna per boot reizen door de jungle om vervolgens in een prachtig resort aan te komen. Apen, vogels, vlinders, spinnen, krokodillen, schildpadden, kikkers zo in de achtertuin.

Faas had vooral een liefde voor een enorme grote blauwe krab en Loet riep de hele dag door Apie, Apie, net zo lang tot het hele personeel ook mee ging doen :)

Faas is overigens niet meer zo dol op hagedissen. We gingen een wandeling maken en kwamen er eentje tegen ( degene die op de bijgevoegde foto's zo agressief kijkt ;)) en die besprong faas. We schrokken ons kapot. Wat krassen waren gelukkig het enige....

Helaas deze fantastische plek moeten verlaten om door te reizen met de auto naar la Fortuna. Prima rit, en wat een gave omgeving. Na wat natuurvriendelijke wegen, zoals onze gids die noemde ( onverhard en met enorme gaten en keien) aangekomen op wederom een prachtig plekje; villa's eco Arenal.
Omgeven door het natuurpark Arenal aan de voet van de bekende vulkaan.

Vandaag al wat ontdekt en gezien. Morgen door de boomtoppen over hangbruggen en daarna relaxen in the hotsprings.

Kortom alles gaat goed, we vermaken ons prima en genieten echt van al het moois. Wow!

Oh en de jongens waren in Amerika al een verschijning, nou hier zijn ze popsterren......

Ps: thanks voor al jullie lieve berichtjes

Pps: ik wil de meiden van riksja travel even via deze weg een compliment maken. Heerlijk genoten van de lime pie en dank voor het leuke cadeautje bij aankomst in Costa rica.
Alles tot in de puntjes geregeld! Echt een aanrader om via riksja travel te reizen!

• 07 Februari 2015 - 04:46

Pheline & Kim:

Dit maakt het geven van een nachtvoeding een stuk aangenamer ;). Heerlijk om zo jullie verhaal te lezen.
    Fijne tijd nog samen! Heerlijk genieten, maar dat doen jullie met volle teugen.
    Liefs Kim

• 07 Februari 2015 - 08:01

Kerstin :

Wauw! Fantastisch om te lezen en om de foto's te zien!!!
    Heel veel plezier nog de komende weken. Neem de jongens wel mee terug he!!
    Kus

• 07 Februari 2015 - 08:09

Sylvia :

Ha lieverds, wat ziet het er prachtig uit daar! Heel leuk om jullie verslagen te lezen. Veel plezier nog!
    X Sylvia

• 07 Februari 2015 - 10:32

Paula:

Super om te lezen hoe jullie aan t genieten zijn! Veel plezier nog! Xxx

• 07 Februari 2015 - 15:59

Rene En Helna:

Lieverds,

Bijna jaloers makende foto's!! Geniet nog maar even want voor je het weet zit je hier weer bij oma en René.

xx

René en oma

• 08 Februari 2015 - 11:38

Liesbeth Kole:

Wat een fantastische reis maken jullie! En wat een leuke foto's. Fijn dat het goed gaat en dat de kids lekker genieten. Wij zullen volgende week een pilsje op jullie drinken met carnaval!
    Heerlijk hoor. En ja Riksja Travel....... ook ik ben een fan! Alles goed geregeld en lekker ontspannen.

Genietze!

Lies

• 08 Februari 2015 - 17:40

Leontine Scheffer:

Ha lieve mooie kinderen, wat een genot om naar jullie foto's te kijken en de verslagen te lezen: it takes my breath away! Geniet ervan. Liefs Leontine

• 08 Februari 2015 - 20:44

Laura:

wat gaaaaaf! geniet ervan :) wat een geweldige foto's weer!

• 09 Februari 2015 - 09:34

Petra:

Hi Nan,

Wat een gave reis zijn jullie aan het maken!!! Zo bijzonder!! Mooi om die snoetjes te zien van jouw mannetjes..... Geniet ervan!

Veel liefs Petra

• 09 Februari 2015 - 09:34

Bas Jansen:

Ha Ro en Nan,

heerlijk dus. Maar niet alles verklappen over Costa Rica. Wij vertrekken 16 maart voor 2,5 weken daar naartoe. Veel plezier nog en geniet er lekker van.

Bas

• 09 Februari 2015 - 09:56

Mariska En Juliette:

Hoi Roderique, Nanda, Faas en Loet,

Wat ontzettend leuk om te lezen dat jullie zo'n mooie reis hebben. Wij worden hier helemaal blij van. Nu nog genieten in Costa Rica en dan naar Nicaragua. Goede reis verder. We volgen jullie blog met veel plezier.

Groetjes,
    Mariska en Juliette (RiksjaKids)

• 09 Februari 2015 - 11:22

Mariette:

Hoihoi! Zit op een druilerige maandagochtend op kantoor in Haarlem jullie verslag te lezen en naar de jaloersmakend leuke foto's te kijken: wat heerlijk! Heel veel plezier nog! Geniet van elke dag met elkaar daar in die prachtige omgeving!
    Groetjes, Mariette

• 09 Februari 2015 - 11:25

Anouk:

Nu meteen gestart met de foto's dus ik kwam niet meer bij van het hagedissen verhaal van Faas. :) Geniet ze nog lekker van alle mooie indrukken! X

• 09 Februari 2015 - 11:36

Veerle:

Hi lieve mensen!!!

Heb net al jullie verslagen achter elkaar gelezen en de foto's gezien. Wat super leuk allemaal! Geniet van de mooie reis en elkaar! Jullie moeten straks afkicken van dit spektakel en elkaar!!!

Dikke kus

• 09 Februari 2015 - 14:52

Yvonne:

Een reis om niet te vergeten, geniet ze!

• 09 Februari 2015 - 20:03

Ing:

Sjongejonge, wat een avonturen! Fijn dat het zo goed gaat en dat jullie zo aan het genieten zijn. Ik ga ook op zoek naar lime pie... Hier is het nog te veel winter met te veel wind, echt een goede timing om naar een warm tropisch land te gaan. Ja-loers! xx

• 10 Februari 2015 - 08:58

Marit:

Wat een fantastische reis zijn jullie aan het maken! En wat leuk dat wij een beetje mee kunnen kijken

• 11 Februari 2015 - 08:00

Nordin:

Hey kleintjes, Nan en Ro,

Ziet er goed uit allemaal, wel effe schrikken voor Faas maar een echte brabo laat zich niet kennen toch?

Kan je spaans weer beetje ophalen Nan of lekker in het engels communiceren?

Geniet ervan daar, hier is t grijs en bah weer, hopelijk daar niet!

Groetjes van een Ouddorper